تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

روزنامه جمهوری اسلامی: وعده پزشکیان ایجاد تغییرات بود نه انجام تعمیرات! | برخی می‌خواهند دولت چهاردهم با موتور دولت قبل حرکت کند

روزنامه جمهوری اسلامی با نقدی تند بر قالیباف و مجلس یادآور شد که مجلس حق دخالت در امر انتصابات دولت را ندارد و این امر در اختیار دولت است.

روزنامه جمهوری اسلامی: وعده پزشکیان ایجاد تغییرات بود نه انجام تعمیرات! | برخی می‌خواهند دولت چهاردهم با موتور دولت قبل حرکت کند

رویداد ۲۴| روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به نقل چند روز قبل قالیباف درباره رعایت وفاق در رده مدیران میانی نوشت: «تفسیر «وفاق» به ضرورت نظارت مجلس بر انتصابات «رده‌های میانی» قوه مجریه، از ابداعاتی است که در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته و هیچ قانون و مقرراتی درباره آن وجود ندارد.»

«جمهوری اسلامی» این رویکرد را «طمع ورزیدن برای دخالت مجلس در انتصابات قوه مجریه» تلقی کرده و نوشته: «دخالت آشکار در این قوه است، چیزی که قانون اساسی آن را منع کرده و بر استقلال قوای سه‌گانه تأکید نموده است. آنچه قانون اساسی مقرر کرده، پیشنهاد وزرای مورد نظر رئیس جمهور به مجلس و حق نمایندگان برای دادن رأی اعتماد به آنان است. بیش از این انتظار داشتن از رئیس جمهور و مدیران قوه مجریه، نه حق مجلس است و نه وظیفه قوه مجریه.»

این روزنامه در ادامه نوشته: «معنای نظارت مجلس بر امور شامل حقی برای انتصابات نمی‌شود. مجلس می‌تواند در صورت مشاهده تخلف در هر زمینه‌ای اعم از عملکرد‌ها و انتصابات و تعطیل ماندن قانون، بعد از بررسی‌های لازم و انجام مراحل قانونی، نظر خود را به قوه قضائیه ارسال نماید تا آن دستگاه طبق قانون درباره آن تصمیم بگیرد. خرج کردن عنوان «وفاق» در امور مربوط به انتصابات و ایجاد حق برای مجلس در این زمینه، هیچ نسبتی با حق نظارت مجلس بر امور ندارد.»

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به فضاسازی‌ها به بهانه «وفاق ملی» و افزایش فشار بر دولت در انتصابات، تاکید کرد: «این جریان مصمم است کاری کند که دولت چهاردهم با موتور دولت سیزدهم حرکت کند و فقط نام و عنوان و ظاهرش عوض شده باشد. حالا که آن‌ها از کابینه خیالشان راحت شده به سراغ استانداران و معاونین وزرا و به قول خودشان رده‌های میانی دولت رفته‌اند که دست نخورده باقی بمانند یا از خودشان باشند.»

«جمهوری اسلامی» در پایان نوشته: «حق اینست که رئیس جمهور از نیرو‌های مستقل برای مدیریت‌ها استفاده کند و از گرفتار شدن در چنبره جناح‌ها پرهیز نماید. برای رئیس جمهور پزشکیان اشتباهی که در مورد ترکیب کابینه به بهانه «وفاق ملی» مرتکب شده کافی است. این اشتباه اگر در مورد رده‌های میانی دولت تکرار شود، دولتی با عنوان دولت چهاردهم وجود نخواهد داشت بلکه همان دولت سیزدهم است که با اندکی «تعمیرات» نه «تغییرات» به راه خود ادامه می‌دهد. حرف اصلی دکتر پزشکیان در تبلیغات انتخاباتی و مناظره‌ها ایجاد تغییرات بود نه تعمیرات!»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
1
0
مشکل اینجاست که بعضا قابل تعمیر هم نیستند
نظرات شما
پیشخوان